Lidl kiest voor eerlijke en duurzame werkkledij in de winkel

Winkelmedewerkers dragen Fairtrade gecertificeerd katoen. De Lidl poloshirts, hemdjes en broeken hebben een Fairtrade Cotton label, een keurmerk dat staat voor een stabiele en eerlijke vergoeding voor de katoenboeren en arbeiders. De filiaalmedewerkers van Lidl België dragen samen met de andere Europese Lidl-landen bij aan de eerlijke en duurzame katoenhandel door het dragen van Fairtrade werkkledij.

Alle Belgische winkelmedewerkers dragen net als tal van andere Europese Lidl-landen de poloshirts, hemden en broeken van eerlijk geproduceerd katoen met het Fairtrade Cotton label.

Garantie op een eerlijke prijs

Fairtrade katoen is op een eerlijke en duurzame manier geteeld en beschermt de katoenboeren en plantagewerknemers in ontwikkelingslanden tegen uitbuiting. Ze krijgen een hoger inkomen, premies om te investeren in gemeenschapsprojecten en ze kunnen genieten van vastgelegde arbeidsvoorwaarden, waardoor ze een stabiele plek in de handelsketen verwerven en een proportionele vergoeding krijgen voor het product.

Fairtrade én biologisch katoen

De Lidl werkkledij is niet alleen eerlijk verhandeld, maar ook vervaardigd uit duurzaam biologisch katoen. De gehele biologische productieketen is gecertificeerd volgens Global Organic Textile Standard, die garandeert dat er bij de katoenteelt en -verwerking geen gevaarlijke chemische pesticiden gebruikt worden. Eens de kledij aan vervanging toe zijn, zamelt Lidl de kledingstukken in en wordt het textiel gerecycleert.

Fairtrade in het Lidl assortiment

Ook binnen het assortiment schenkt Lidl aanzienlijk veel aandacht aan het Fairtrade keurmerk. Vandaag kunnen Lidl-klanten maar liefst 345 producten met een Fairtradelabel aankopen, gaande van koffie en chocolade, tot bananen en rozen. In lijn met de duurzaamheidsstrategie blijft het Fairtrade assortiment van de supermarktketen groeien en krijgen meer en meer huismerkproducten een duurzaam keurmerk.

Meer informatie over de duurzaamheidsstandaarden waar Lidl voor kiest, vindt u op de website van Lidl

Informatie over het Fairtrade katoen vindt u op onze webiste