Luc is oprichter en managing director van LD & Co, een advies- en opleidingsbureau, gespecialiseerd in het leveren van diensten aan retailers en leveranciers. Deze diensten zijn gericht zijn op het optimaliseren van de commerciële inspanningen op en rond de winkelvloer.

Luc heeft zijn expertise verworven bij Retail Insights (2002-2008), een bureau gespecialiseerd in shopperonderzoek, en vooral bij Procter & Gamble (1986-2000), waar hij verschillende marketing- en salesposities heeft bekleed. Bij P&G heeft Luc een pioniersrol vervuld in de ontwikkeling van category management en shopper marketing wereldwijd.

Luc heeft een sterke interesse voor duurzaam ondernemen, en wil zijn expertise inschakelen om Fairtrade Belgium te ondersteunen in haar relaties met retailers, en in haar streven naar een optimale distributie en ondersteuning van de Fairtrade producten op de winkelvloer.

Luc behaalde in 1984 een diploma Toegepaste Economische wetenschap aan de UFSIA (Universiteit Antwerpen) en in 1985 een Speciale Licentie Marketing aan de Vlerick Business school.