SOS CSDDD

Belgische progressieve bedrijven roepen op tot steun voor de Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). Deze Europese richtlijn, ook bekend als de "zorgplichtwet", bevindt zich momenteel in een cruciaal stadium. Er is nog een kleine kans dat deze belangrijke richtlijn er komt en dat die zal zorgen voor een geharmoniseerd kader en een noodzakelijk ‘level playing field’ voor bedrijfsvoering die verantwoordelijkheid opneemt voor de impact op mensenrechten en milieu.

Fairtrade België roept Belgische bedrijven op om deel te nemen aan onze publieke verklaring ter ondersteuning van de CSDDD (zie onder). Intussen hebben al 50 progressieve winkels, bedrijven en bedrijfsfederaties het statement ondertekend. Doe jij mee en word jij de volgende? Dat kan via onderstaande formulier.

“De Belgische onderhandelaars in de Raad moeten weten dat de richtlijn op de steun kan rekenen van een pak winkels, bedrijven en bedrijfsfederaties in België” - Philippe Weiler, CEO van Fairtrade Belgium

Ondertekenaars:

SOS CSDD