Webinar: Exploring the impact and value of Fairtrade cotton

Wil je meer weten over Fairtrade katoen? Hoe Fairtrade inkopen werkt en hoe kan je ermee aan de slag gaan? Ontdek het verschil dat Fairtrade maakt voor producenten en hoe het jouw bedrijf kan ondersteunen op HREDD. In 3 sessies krijg je de kans om jouw begrip van duurzame katoeninkoop te verdiepen en te luisteren naar producenten, Fairtrade experts en commerciële partners. Doe mee aan alle sessies of kies de sessie die het meest relevant is voor jouw bedrijf.

Sessie 1: Fairtrade Basics: Een introductie in de wereld van Fairtrade katoen

Ontdek hoe het Fairtrade systeem werkt en wat het voor uw bedrijf kan betekenen. Maak stap voor stap kennis met een duurzamere manier van katoen inkopen.

Time: dinsdag 5 december - 10.00 -10.40 (GMT+2:00) Brussel
Spreker: Cécile Henrard, Head of Business Development, Fairtrade België

⇒ Register for session 1

Sessie 2: Voordelen van Fairtrade voor producenten en merken

Werken met Fairtrade heeft een meetbare impact. Leer uit eerste hand van producenten en langetermijnlicentiehouders welk verschil Fairtrade maakt.

Time: dinsdag 5 december - 10.45 -11.55 (GMT+2:00) Brussel
Sprekers: worden binnenkort aangekondigd

Register for session 2

Sessie 3: Fairtrade als sterke partner voor je HREDD-strategie

Welke rol speelt Fairtrade in de komende wetgeving, HREDD en belangenbehartiging? Leer meer over de waarde die Fairtrade biedt bij het opbouwen van duurzame katoenketens.

Time: dinsdag 5 december - 12u - 12u50 (GMT+2:00) Brussel
Sprekers :Sophie Aujean, Director Advocacy, Fairtrade International / Tytti Nahi, Business & Human Rights Director, Fairtrade International / Sanjeet Singh Khurana, Executive Director, Fairtrade NAPP

Register for session 3